Tagi

, ,

„Duzi wrócili”, powiedział Alvin. Faktycznie miał rację, bo z przedpokoju dało się usłyszeć charakterystyczny dźwięk klucza przekręcanego w zamku. „Postaw tutaj”, powiedziała Asia. „Dasti zostaw choinkę!”, dodała po chwili. „Pieszczoszku, czy choinka to, to błyszczące sztuczne drzewko, pod którym w Święta są prezenty”, zapytał Alvinek. „Tak, to chyba znak, że zbliżają się Święta Bożego Narodzenia!”, odpowiedziałem.

Jakie było nasze zdziwienie, gdy okazało się, że tym razem to drzewko jest sporo mniejsze niż zwykle, ale za to jest prawdziwe! Duzi przynieśli prawdziwą choinkę w doniczce i postawili na stole. „Idę do piwnicy po ozdoby”, powiedział Patryk i szybkim krokiem wyszedł z mieszkania. Wrócił po chwili z kolorowymi pudełkami, a w nich bombki, łańcuchy i lampeczki. „Pieszczoszek, a pamiętasz tą bombkę, w której się przeglądaliśmy i trącaliśmy ją nosem?”, powiedział Alvin. „Tak, pamiętam. Pamiętam też, że tak długo trącałeś ją nosem, aż spadła i się zepsuła”, odpowiedziałem. „Oj tam, się zepsuła. Jakoś tak tylko dziwnie się pokruszyła”, dodał po chwili. Fakt, trącanie bombek nosem było fajną zabawą. W tym roku się nie uda, skoro choinka ma stać na stole.

Obserwowaliśmy drzewko, a na nim z każdą chwilą pojawiała się coraz większa ilość ozdób. „Chyba już wystarczy”, powiedziała Asia, „ta choinka jest sporo mniejsza, od tej naszej sztucznej”. „To mogę już wieszać łańcuch?”, zapytał Patryk i od razu wziął się do pracy.

Wieczorem można już było podziwiać nasze świąteczne drzewko. To znak, że świąteczne przygotowania zaczęły się na dobre. Po wszystkim musiałem sprawdzić naszą choinkę z bliska. Okazało się, że faktycznie jest prawdziwa, a nie sztuczna. Taka chyba podoba mi się bardziej. Wydaje mi się, że Dastiemu też się podoba. Jemu to pewnie każda by się podobała, bo nie ma porównania. To w końcu będą jego pierwsze Święta!

Kiedy nadchodzą Święta Bożego Narodzenia, cieszę się podwójnie. To właśnie w Boże Narodzenie, 3 lata temu, przybyłem do domu moich Dużych jako mała przestraszona świnka, a teraz jestem członkiem stada zwanego rodziną.

pieszczoch

